طرز تهیه ی ماسه های جادویی...

کلبه ی هنر

تبلیغات در سایت ما
تبلیغات در سایت ما تبلیغات در سایت ما

تبلیغات سایت

طرز تهیه ی ماسه های جادویی...

گام اول : وسایل مورد نیاز

 

وسایل مورد نیاز
  • یک سینی صاف
  • یک ورق فویل آلومینیومی
  • کمی‌ماسه
  • یک بطری اسپری اسکاپ گارد (این محصول در ایران با نام اسپری ضد آب به فروش میرسد)

اگر در شهرهای ساحلی زندگی می‌کنید، می‌توانید از ماسه ساحل هم استفاده کنید اما ماسه‌هایی که در گل فروشی‌ها هستند بیشتر به کارتان می‌آیند. بدون اسپری ضد آب نمی‌توانید ماسه جادویی درست کنید. قطعاً از خریدن این اسپری ضرر نمی‌کنید چون خیلی بدرد میخورد و باقیمانده آن همه جا به کارتان می‌آید.

گام سوم : سینی را بپوشانید

ابتدا باید سینی که انتخاب کرده اید را با فویل آلومینیومی‌بپوشانید. اگر نمی‌خواهید دوباره از سینی تان برای پخت و پز استفاده کنید، لازم نیست روی آن با فویل بپوشانید. اسکاچ گارد یا اسپری ضد آب از سینی شسته نمیشود.

گام چهارم : ماسه را روی سینی پخش کنید

ماسه تان را بصورت یکنواخت روی سینی پخش کنید. هرچقدر که می‌توانید لایه ماسه را نازک کنید. حالا روی ماسه را یک لایه اسپری ضد آب بزنید. ماسه نباید کاملاً خیس بشود اما روی ماسه‌ها باید کاملاً با اسپری پوشانده شود.

حالا ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا اسپری ضد آب کاملاً خشک شود.

گام پنجم : یک لایه دیگر اسپری ضد آب بزنید

وقتی لایه اول کاملاً خشک شد، با دست تان ماسه را زیر و رو کنید. با دست تان ماسه را هم بزنید و سپس سینی را تکان بدهید تا سطح ماسه صاف شود.

دوباره روی ماسه را با اسپری ضد آب بپوشانید.

در مجموع باید سه تا چهار لایه اسپری ضد آب به ماسه بزنید. اگر بعد از اضافه کردن چهار لایه ماسه جادویی کار نکرد، میتوانید چند لایه دیگر هم اسپری ضد آب به آن بزنید. اگر از ماسه طبیعی استفاده می‌کنید، احتمالاً باید لایه‌های بیشتری اضافه کنید.

ماسه جادویی خیس نمی‌شود!


 ابتدا یک قاشق از ماسه جادویی بردارید و آن را امتحان کنید. اگر ماسه خیس شد، باید یک یا دو لایه دیگر اسپری ضد آب به آن اضافه کنید. اگر ماسه خشک ماند و آب به سمت لبه‌های قاشق حرکت کرد، می‌توانید همه ماسه را داخل آب بریزید.

بازی با این ماسه برای بچه‌ها بسیار جالب است. می‌توانید این ماسه را داخل یک لیوان آب بریزید، کمی‌صبر کنید و آب لیوان را خالی کنید. می‌بینید که ماسه بعد از ماندن در آب همچنان خشک است.

 


مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: